miercuri, 6 ianuarie 2021

Sistemul prost, oameni destepti

Sunt bine, nu am facut Covid 19, m-am pazit cat am stiut de bine, am teste antigen in casa si-mi fac de cate ori am suspiciunea ca as fi putut lua de undeva. Despre altceva vreau sa scriu. Am avut discutii in ultimul timp, pe Facebook, cu oameni care au plecat din tara si care fac praf Romania de cate ori au ocazia. Apoi, daca i-am luat la intrebari, mi-au recunoscut ca au dat spaga la doctor, cand erau in tara, ca au dat spaga la RAR, ca au dat spaga la ITP, ca au aruncat pe jos mucurile de tigara, sau in fine... au facut lucruri care nu sunt numai imorale, dar si ilegale in Romania. Apoi au plecat, pentru ca sistemul nu functioneaza, pentru ca s-au saturat de coruptie. Pai fratilor, voi nu aveti dreptul sa va saturati de coruptie, atata timp cat o intretineti. Eu nu am dat niciodata spaga la doctor. Cand mama mea a fost in spital, i-am zis matusii mele sa faca ce e de facut. Pentru mine nu am dat niciodata spaga. Dar ma gandesc ca probabil va veni vremea si analizez posibilitatea sa plec din tara inainte de a avea de-a face cu sistemul medical. Poate voi detalia subiectul la un moment dat. 

Acum este vorba despre oamenii care critica sistemul prost, dar care l-au intretinut si l-au crescut. Mai am o prietena la Cluj, care nu lucreaza undeva de ani de zile, este artist liber profesionist. De cate ori o auzi, critica oficialii, ca nu fac, ca nu dreg, ca nu rezolva problemele oamenilor. Genul acela de om care nu accepta alta opinie, indiferent cat de argumentata ar fi. Tatal ei e bolnav si tot umbla prin spitale cu el. La un moment dat, o femeie de pe Facebook - la fel inraita impotriva sistemului - intreaba cum se face la medic, pentru ca avea nevoie sa mearga cu fie-sa intr-un spital. Ei bine, am asistat pe Facebook la o lectie in toata regula despre cum sa dai spaga la doctor. Unde sa tii banii, sa fie in plic sau intr-o hartie, cum sa abordezi medicul, sa nu mai fie nimeni in jur, sau cum sa-i faci cadou o carte cu bani intre foi. Repet, ambele femei sunt impotriva sistemului prin definitie, nu le convine nimic niciodata. Nu se poate, mi se pare o prostie sa faci asta. 

Daca tot stii ca dai spaga, taci din gura, pentru ca nu faci nimic ca sa schimbi acest sistem care nu-ti convine, dimpotriva, il ajuti sa se dezvolte. Hai la multi ani!

Niciun comentariu: