sâmbătă, 29 decembrie 2007

Pute in metroul din Paris

Ce-i drept, e mai pitoresc decat al nostru. Fiecare statie are o arhitectura aparte. De exemplu Artes et Metiers, care e aproape de locul in care stam, este tapetat cu cupru, cu suruburi supradimensionate. Statia Luvru are cateva vitrine mici cu copii de statui. Apropo de Luvru, am bantuit pe acolo ieri.

Pe langa faptul ca Monalisa sucks, tavanele sunt superbe. Pe langa galeria foto cu homelesii din Paris, voi mai face una cu tavanele muzeelor. Galeria lui Apollo iarasi merita vazuta. Sa trecem peste Luvru... aaaa.... a fost prima oara cand am auzit vorbindu-se romaneste in jurul meu. Moldoveneste chiar:) Azi a fost randul muzeului Orsay. M-am amorezat de Monet si de Ferdinand Hodler. Are un tablou fabulos, "La nuit", care cica a lansat ceva scandaluri prin 1800. Si a mai avut o dambla omul.

Sa-si picteze iubitele pe patul de moarte. A avut doua care au murit de cancer si presupun ca asa le-a ingrijit el. Tablourile sunt morbide dar iti transmit o stare foarte ciudata. Am facut sute de poze in Orsay, sincer mi-a placut mai mult decat Luvru. Mai ales dupa ce am aflat ca acea cladire superba a fost o gara. Dupa vreo patru ore in muzeu, am plecat spre Notre Dame, sperand sa o putem vedea intr-o ora. Pauza... era o coada de vreo doi kilometri, cred ca stateam vreo doua ore numai la coada. Si nu mai aveam timp si oricum ne era foame.

PS Dupa doua zile de stat aici, trei oameni n-au fost in stare sa descopere cum se aprinde un aragaz... ceea ce inseamna ca nici aici nu am scapat de microunde:)

Pa!

Niciun comentariu: