marți, 28 aprilie 2020

Jurnal de corona (11)

Suntem specia adaptabila la orice. Noi, oamenii. Am dovedit, de-a lungul timpului, ca putem obtine orice, prin orice mijloc, calcand in picioare tot ce se poate pentru a ne atinge scopul. Am am fost pedepsiti si trimisi sa stam inchisi in casa, pentru a ne gandi la ce am facut. Precum un copil razgaiat, multi dintre noi am vrut doar afara, la joaca, gandindu-ne ca am fost cumva nedreptatiti. Asteptam ca usa sa se deschida si sa dam buzna afara, fara sa ne gandim la consecinte.

Planeta draga, eu iti cer iertare. Am distrus popoare, habitate, ape, continente intregi, specii de animale, pentru a fi mai puternici. Pentru a avea. Te-am dezamagit, ne-ai oferit un camin, hrana, locuri in care sa ne relaxam, sa evoluam, iar noi ti-am adus pe cap drujbe, poluare, exterminare. Ti-am taiat copacii ca sa ne facem dulapuri pentru haine.

Suntem specia care a inventat medicina, care a descoperit focul, lumina si iubirea. Nu am pus pret pe ele. Ne-am legat la ochi. Ne-am pieptanat in timp ce planeta ardea. Acum platim pretul. Problema este ca-l platim la gramada, si cei care merita si cei care nu.

Niciun comentariu: